Geleneksel eğitim anlayışına göre öğrenci, pasif alıcı konumunda olup doğruluğu ya da yanlışlığı tartışılmayan bilgiyi öğrenmekle yükümlüdür. Çünkü bu anlayışın temin ettiği bilginin evrensel nitelikte değişmeyen bir bilgi olduğu kanıksanarak kabul görmüştür. Buna istinaden eğitim ve öğretimin bütün hudutları okul hayatından ibarettir, öğrencilerin ferdî farklılıklarına ise gerekli önem verilmez.
19 ila 20. yüzyıllarda yaşamış önemli bir filozof ve eğitimci olan John Dewey, Türk eğitim sistemi de dâhil olmak üzere pek çok ülkenin eğitim sistemine yeni bir soluk getirmiştir. Ona göre eğitim; gelecekteki yaşama bir hazırlık değil, başlı başına bir yaşam sürecidir. İlerlemeci eğitim felsefesine dayanarak öğrenci merkezli eğitimin önemini vurgulayan Dewey, okulların birer sosyal laboratuvar olması gerektiğinin altını çizmiştir.
Pedagojik İlkelerim, John Dewey’in savunduğu eğitim anlayışının manifestosu mahiyetinde bir dizi makaleden oluşmaktadır. Eğitimin ulaşması gereken son noktayı işaret eden bu makale dizisi, günümüz eğitimcileri için birer ders niteliği taşımaktadır.
Her öğretmenin, görevinin saygınlığının farkına varması gerekmektedir; öğretmen, sosyal düzenin korunması ve sosyal gelişimin güvence altına alınması için tahsis edilmiş bir sosyal hizmetkârdır.
Çevirmen |
Yağız Yanardağ |
Kategori |
Kişisel Gelişim
Felsefe
Psikoloji
|
Cilt Türü |
Karton Kapak |
Basım Tarihi: |
2025 |
Basım Yeri: |
Ankara |
Baskı Sayısı |
1. baskı |
Ebat: |
13.5X21.5 |
Dil: |
Türkçe |
Kâğıt Türü: |
Kitap Kâğıdı |
Sayfa Sayısı: |
48 |
Barkod: |
9786051214863 |
ISBN: |
978-605-121-486-3 |
Yazar hakkında haber bulunamadı.
John Dewey
20 Ekim 1859’da ABD’nin Vermont eyaletinin Burlington kentinde doğdu. 1879 yılında Vermont Üniversitesinin lisans programından mezun oldu, 1884 yılında Johns Hopkins Üniversitesinden doktorasını aldı. Daha sonra Michigan Üniversitesinde felsefe ve psikoloji dersleri vermeye başladı. 1896 yılında Chicago Üniversitesinde bir “Laboratuvar Okulu” kurdu. 1905’ten, emekli olduğu 1930 yılına kadar Columbia Üniversitesinde ders verdi. Bu süre zarfında, çok yönlü bir filozof ve eğitim danışmanı olarak pek çok ülkede incelemelerde bulundu, konferanslara katıldı.
Eğitimle ilgili görüşleri Amerika dışında Türkiye, Çin, Japonya, Meksika gibi birçok ülkede de etkili oldu. 1924’te hükûmetimizin başvurusu üzerine, Türkiye’de okulların yeniden düzenlenmesi için bir rapor hazırladı.
Hayatı boyunca 140 dergide 700’den fazla makale ve yaklaşık 40 kitap yayımladı. En önemli yazıları, standart bir psikolojik kavramın eleştirisi ve tüm çalışmalarının temeli olan Psikolojide Refleks Ark Kavramı (1896), ilerici eğitim üzerine ünlü eseri Demokrasi ve Eğitim (1916), insan davranışında alışkanlığın işlevini inceleyen İnsan Doğası ve Davranış (1922), Walter Lippmann’ın Hayalet Kamu (1925) adlı eserine yanıt olarak yazdığı bir demokrasi savunusu olan Kamu ve Sorunları (1927), en “metafizik” ifadesi olan Deneyim ve Doğa (1925), yeni doğan SSCB’den parlak bir seyahatname olan Sovyet Rusya ve Devrimci Dünya İzlenimleri (1929) idi.
Deneyim Olarak Sanat (1934), Dewey’in estetik üzerine yazdığı en önemli eseridir. Ortak İnanç (1934), başlangıçta Yale’de Dwight H. Terry Konferansları olarak sunulan, din üzerine olan hümanist bir çalışmadır. Mantık: Soruşturma Kuramı (1938), Dewey’in mantık hakkındaki anlayışını ifade eden bir eserdir. Özgürlük ve Kültür (1939), faşizmin köklerini inceleyen politik bir çalışmadır. Ve Bilmek ve Bilinen (1949), Arthur F. Bentley ile birlikte yazdığı, diğer eserlerinin merkezinde yer alan işlem kavramını sistematik bir şekilde ana hatlarıyla açıkladığı bir kitaptır.
Dewey, senelerce süren sağlık sorunlarının ardından 1 Haziran 1952 yılında ABD’de zatürreden öldü.
Kullanıcı Yorumları
Henüz hiç yorum yapılmadı.
Yorum Yap
Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!
Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.