Dünyaca ünlü sanatçılar Picasso ile Apollinaire’in ahbabı olan Max Jacob, kendi döneminin ileri gelen sanat adamlarından biridir. Öyle ki Picasso dahi onu “çağın tek şairi” olarak niteler. Jacob, şiirlerini yaratırken gündelik hayata sımsıkı tutunur ve gücünü de bu hayattan, görünen dış dünyadan alır. Günübirlik hayatın bütün ayrıntıları, onun şiirlerini konuşturan vazgeçilmez kaynaklardır.
Sahici Mucizeler, Jacob’u daha yakından tanımak ve onun dünyasını anlayabilmek adına eşsiz bir derleme. Bu eser, Cemal Süreya ve André Billy’nin Jacob hakkındaki yazılarını içermesinin yanı sıra Jacob’un Apollinaire’e yazdığı mektuplar ve Max Jacob şiirlerini de barındırıyor.
Hoşça kal dağ, cici ağaçlarım,
Hoşça kal duru ırmağım sen de.
Benim başkentim yalnız sizlersiniz,
Kim demiş Paris diye?
Kategori |
Şiir
|
Cilt Türü |
Karton Kapak |
Basım Tarihi: |
2025 |
Basım Yeri: |
Ankara |
Baskı Sayısı |
1. baskı |
Ebat: |
13.5X21.5 |
Dil: |
Türkçe |
Kâğıt Türü: |
Kitap Kâğıdı |
Sayfa Sayısı: |
128 |
Barkod: |
9786256510708 |
ISBN: |
978-625-6510-70-8 |
Yazar hakkında haber bulunamadı.
Max Jacob
12 Temmuz 1876 tarihinde Fransa’nın Quimper şehrinde doğdu. Çocukluğunu doğduğu şehirde geçiren Jacob, Paris Colonial School’da öğrenim gördü. 1897 yılında sanat alanındaki kariyerini geliştirmek için okuldan ayrıldı.
1901 yılının yaz aylarında tanıştığı ünlü ressam Pablo Picasso’nun Paris’te edindiği ilk arkadaşlarından biriydi. Picasso’nun Fransızca öğrenmesine yardımcı oldu ve usta sanatçıyla ömür boyu dost kaldı. 1909 yılında Yahudilikten Katolikliğe geçti.
İlk olarak çocuklara yönelik hikâyeler kaleme alarak edebiyat sahasına giriş yaptı. Daha sonra dostu Picasso’nun resimlediği mistik bir eser olan Barselona Manastırı’nda Ölen Rahip Matorel’in Mistik ve Burlesk Yapıtları ile Kudüs Kuşatması adlı eserleri yayımlandı. Bu eserleriyle Jacob, gerçeküstücülüğün öncülerinden biri olarak gösterildi. 1917 yılında bir şiir derlemesi olan Le Cornet à dés’yi yayımladı.
Max Jacob, edebî eserlerinde gerçeklikle harmanladığı fantezi ve alaya; din olgusuna ve lirizme de yer verdi.
5 Mart 1944 tarihinde akciğer kanaması nedeniyle vefat etti.
Başlıca eserleri: Phanerogame (Çiçekli Bitki, 1918), La Defense de Tartuffe (Tartuffe’ün Savunması, 1919), Le Cinematorna, Fragments de Memoires des Autres (Sinematoma, Başkalarının Anılarından Kesitler, 1920), Art poetique (Şiir Sanatı, 1922), Visions infernales (Cehennemden Görüntüler, 1924), L’Homme de chair et l’Homme reflet (Canlı İnsan ve Hayal İnsan, 1924), Le Nom (Ad, 1926), Ballades (Baladlar, 1938).
Kullanıcı Yorumları
Henüz hiç yorum yapılmadı.
Yorum Yap
Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!
Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.