2005-2006 Öğretim Yılı’ndan itibaren orta öğretim kurumlarında takip edilen Türk Dili ve Edebiyatı Programı yürürlükten kaldırılmış ve onun yerine “Türk Edebiyatı” ve “Dil ve Anlatım” programları uygulamaya konulmuştur.
Edebiyat öğrenimini tamamen değiştiren yeni programa göre 10, 11 ve 12. sınıfların eğitimi 9. sınıfta edinilen bilgi, alışkanlık ve kazanımların üzerine oturmaktadır. Edebî metne yaklaşımı değiştiren yeni program; metinleri Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler, Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler, Göstermeye Bağlı Metinler ve Öğretici Metinler olmak üzere ünitelere ayırmaktadır. Ünitelere ayrılan bu türlerin incelenmesinde eski programın “şekil-yapı” “eser-dönem-şahsiyet” yaklaşımı terk edilmiş; onun yerine metne; Metin ve Zihniyet, Metin ve Yapı, Metin ve Dil, Metin ve Tema, Metin ve Gerçeklik, Anlama ve Yorumlama, Metin ve Gelenek, Metin ve Yazar, Dil-Söz Ayrımı, Dil Göstergelerinin Nedensizliği, Dilin İşlevleri, Dilin Çift Eklemliliği, Kurmaca ve Gerçeklik, Metinlerarası İlişki gibi 20. yüzyılda gelişen; edebiyat ve dil öğretiminde uygulanan yeni bakış açıları ve disiplinlerin ışığında yeni bir yaklaşım benimsenmiştir.
Türk Edebiyatı Özel İhtisas Komisyonu Üyesi Kâmil Yeşil’in hazırladığı bu eser program değişikliğinin getirdiği yenilikleri, metinler üzerinde uygulamalı olarak gösteriyor. Alan Bilgisi, İnceleme, Ölçme ve Antoloji bölümlerinden oluşan kitap yeni programın uygulanmasında edebiyat öğretmenlerimize büyük bir kolaylık sağlayacaktır.