Metin İnceoğlu, Ankara Üniversitesi SBF BYYO´dan mezun oldu. Paris Üniversitesi´nde Kitle İletişim Bilimdalı´nda "Moyens d´Information et Probleme de Developpment National" başlıklı tezi ile doktor unvanını aldı. 1988´de doçent, 1993´de profesör oldu. Hâlen Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi´nde Sosyal Psikoloji, Motivasyon Sosyolojisi derslerini vermektedir.
İletişim, son yıllarda Türkiye´de de merkezi bir kavram hâline geldi. Reklamcılık sektörü, siyasal alan ve medya dünyası, iletişimin profesyonel bir biçimde tasarlanmasına ve etkili iletişim yollarını kullanmaya daha fazla ihtiyaç duyar hâle geldiler. Belirli bir ürünü, hizmeti ya da iddiayı kitlelerin talep etmesi için nelerin yapılması ve nelerden kaçınılması gerektiği konusu fazlasıyla öne çıktı. Bir yandan da Türkiye´nin değer algılamalarındaki her değişim, iletişimi yönetmek isteğinde olan tarafları da etkilemeye başladı. İşte Tutum Algı İletişim, sosyal var oluşumuzu mümkün kılan iletişim süreçlerini, toplum ve birey arasındaki etkileşimi göz önüne alarak değerlendirmeye alıyor.
İnsan davranışlarını iletişim aracılığıyla etkileyebilme yolları, "uyma ve itaatin" sosyo-psikolojik nedenleri, ikna edici iletişim, sosyal statü ve rollerin iletişime olan etkileri, algılamanın nasıl örgütlendiği ve motivasyonun gücü, kitlelerin motive edilme stratejileri gibi iletişimin en temel konuları, Metin İnceoğlu'nun bu çalışmasında bir bütünlük içinde ele alınmaktadır. Kitap, kitlelerin nasıl olup da belirli mesajlara istenilen yanıtları verdiği ve diğerlerine vermediğini anlayabilmek için; neden bazı reklamların ve kimi siyasetçilerin başarılı diğerlerinin başarısız sayıldığını kavrayabilmek için bilinmesi gerekenleri örneklerle de zenginleştirerek sergilemektedir.